Onze oprichting van de ICT Servicedesk bij TU Delft
Al geruime tijd was TU Delft op zoek naar het opzetten van een goed uitgeruste ICT Service Desk, een behoefte die zowel vanuit ICT als bij verschillende faculteiten werd geuit. Door diverse redenen kwam dit echter niet van de grond. In mei 2023 werd een experimentele ICT Service Desk gelanceerd onder de naam OCC. Dit project begon bij één faculteit en breidde zich geleidelijk uit naar andere faculteiten. Al snel werd er een dedicated OCC-team gevormd en begonnen we met het definiëren van onze eigen KPI's om efficiëntere ondersteuning te bieden. Benieuwd? Lees verder hieronder.
Onze Missie
- Voorspelbare prestaties met efficiënte oproepverwerking.
- Toegankelijke diensten met keuzemogelijkheden voor gebruikers.
- Uitgebreide eerste lijns ondersteuning voor alle ICT-behoeften.
Tijdlijn ICT Servicedesk
Maart | 2023
Dispatching van tickets binnen WPS BK, start OCC.
April | 2023
Flexibele inzet van het OCC-team.
Mei | 2023
OCC actief voor WPS BK, CiTG en ME-IO
Juni | 2023
Eigen KPI's gedefinieerd; Reageer binnen 2 uur
Juli | 2023
OCC live voor WPS (volledige campus)
Augustus | 2023
Toegewijd OCC-team met Ricardo, Juno en Reinier
September | 2023
Begonnen met het afhandelen van first-line calls van IAM (+ maandelijkse vergaderingen)
November | 2023
Beheer van de Manuals-pagina overgenomen
December | 2023
Selfserviceportalformulieren omzetten naar ICT-Servicedesk
Januari | 2024
Overname van 1e lijns oproepen voor Systems, Infra, FB Teams en SharePoint ICT-oproepen overgenomen van Servicepoints Intensivering van samenwerking met SMO (IM, Reporting, SPM)
Februari | 2024
Operatorgroep ICT-WPS gewijzigd naar ICT-Servicedesk
Maart | 2024
MFA-flyer beschikbaar gesteld TOPdesk ingesteld voor 1e en 2e lijn
Mei | 2024
Start van 2 nieuwe toegewijde ICT-Servicedesk medewerkers
Juni | 2024
Vakantieflyer beschikbaar gesteld
Juli | 2024
Lancering van de ICT-Servicedesk website
Oktober | 2024
Het opzetten en optimaliseren van KPI's ter verbetering van de dienstverlening.
November | 2024
Het opzetten van een interne kennisbank binnen het kader van eenduidige communicatie met de klant.
December | 2024
Onderdeel van SMO in plaats van WPS — Begin met het onderscheid maken tussen incidenten en serviceverzoeken om de doorlooptijd van incidenten te verbeteren en eenvoudige afhandelingen te stroomlijnen.
Januari | 2025
Begin met het verbeteren van het SSP (Self-Service Portal) / kennisartikelen.
Maart | 2025
Het verbeteren van de categorisering van tickets.